זמן בידור תעשיית המוזיקה Entertainment מעגל נפאל, אנפורנה – טיולים גבוה בהימלאיה

מעגל נפאל, אנפורנה – טיולים גבוה בהימלאיה

כשירדנו מהאוטובוס בבירה סהר, נקודת המוצא למעגל אנאפורנה, לא היינו מודעים לחלוטין למה שהיה קדימה. בטח, עשינו מחקר ותכנון בשפע אבל בסופו של דבר אתה לא יכול להיות מוכן למסע כל כך אפי. בדקנו למלון קטן נהדר, תכננו את המסלול שלנו למחרת והלכנו לישון.

כשהתעוררנו למחרת בבוקר בשעה 6:30 בבוקר והחלנו רשמית את הטרק, השמיים היו מעורפלים, המדחום קרא 15 מעלות צלזיוס, פרפרים רקדו בהיקפי שלנו והאקלים התת-טרופי סבלו כל מיני פלורה של ג’ונגל ופונה סביבנו. כל זה היה להשתנות בצורה דרסטית כאשר צברנו גובה במהלך 13 הימים הבאים. דפקנו יחד את עמודי ההליכה שלנו, מחוברים על התרמילים הקטנים שלנו, קשרנו את הנעליים שלנו ויצאנו אל הלא נודע.

בדיקת המפה כדי להבין את תוכניות הטרקים שלנו. BESI SAHAR, מעגל אנאפורנה, נפאל
התחלת טרק מעגל אנאפורנה בבירה סהר, נפאל

למרות שרוב עקבנו אחרי “דרך” בשלושת הימים הראשונים, זה היה הרבה יותר כמו שביל עפר עם הג’יפ המוזר עליו ולמעשה התפאר בכמה נופים מדהימים. הרבה אנשים מדלגים על הימים הראשונים של הטרק ולקחת אידיאל ג’יפ עד לכפר Bhulbule, אבל שמחנו שלא. השביל האיטי והמתפתל הלך אחרי הנהר בתחתית העמק והבשר את הערעור של מה שעומד לפנינו.

מדי פעם היינו מסתכלים על 8000 מטר עצומים פלוס פסגות של ההימלאיה המופעלות מעל גבעות הגבעות בג’ונגל. לא לקח לנו הרבה זמן להבין שזה הולך בסופו של דבר ברשימת חוויות הנסיעות הטובות ביותר שלנו. העמקים השוכנים הנמוכים היו כמו שנגרי-לה של נוף הרים. הערפל הקשה לראות את ההימלאיה הרחוקה, אבל בכל מקום שנראה שהיו מפלים מהפנטים המפלסים ממצוקים מאות מטרים מעלינו. כפרי הרים זעירים, מנותקים מהעולם החיצון עד לבניית הכבישים האחרונה, נצמדו לגבעות כמו קני הורנטס.

עברנו כמה גשרים רעועים מאוד שנמשכו בגובה של 50 מטרים מעל הנהר הממהר שמתחת; גוש חזק שחתך את דרכו בנוף ויוצר נימים מימיים דרך מבצר בלתי חדיר אחרת של צוקים סלעיים וצמיחת יתר של ג’ונגל צפופה. בשלב מסוים הגענו מעל גבעה לראות במבוק מסיבי משמרת מתנדנד למרגלות מפל עצום. עצרנו לחטיף וכמה נדנדות לפני שהמשכנו לכפר הראשון שלנו נגאדי. נגאדי היה מקום שליו, ירוק ושופע עם אקלים נהדר כל השנה. החדר הראשון שלנו היה בסיסי כמו שהם באים, אבל אחרי שטיילנו במשך 6 שעות שמחנו פשוט לבעוט בחזרה ולהנאה ממנה של דאל בהט (מנת עדשים טיפוסית של נפאלי כל-יכולת-אוכל).

אחד המגרשים של גשרים רעועים בדרך לכפר Bhulbule, מעגל אנאפורנה, נפאל
תושבים מקומיים לאורך טרק המעגל של אנאפורנה, נפאל
לוקח הפסקה מטרקים על נדנדה במבוק עצומה עם מפל מדורג ברקע. מעגל אנאפורנה, נפאל
בימים הראשונים ערפל עבה עטף את העמק אך שום כמות של לחות באוויר לא יכלה לקחת מהנוף המרהיב. גופנו הראו כמה סימנים של הלם ועייפות, והענישו אותנו ברגליים כואבות ושלפוחיות קלות על רגלינו. אבל רגלינו נשאו אותנו קדימה. עברנו כל כך הרבה שטח של שטח שונה: שבילי עפר, ג’ונגל, נהרות, סלעים, גשרים וכבישי עפר. בסופו של דבר נכנסנו לכמה מהכפרים הציוריים ביותר שראינו, כל אחד מהם משולב על ידי לסת שמפילה אמפיתיאטרון של טרסות אורז שנמתחו לאורך קילומטרים לכל כיוון. חקלאים קצרו את התבואה שלהם, עצרו את העבודה המפרכת רק כדי להציע לנו חיוך שמח ו”נאמסטה “ידידותית כשהלכנו ליד (ברכת נפאלי שליו).

איש מקומי הקוצר אורז. מעגל אנאפורנה, נפאל
היום השלישי היה יום ההולדת שלי והאל הנפלא שסוריה (אל השמש ההינדית) איחל לי אחד מרוצה עם שמיים כחולים צלולים ונופים של הפסגות המרוחקות של השלג. זה היה גם יום קשה מאוד, היום הקשה הראשון שלנו בטרק. טיפסנו על 600 מטר כלפי מעלה שעברו על ידי כמה מהמפלים המצוינים ביותר שראינו אי פעם. סוף סוף השארנו את הדרך הנסיגה מאחור וכל ג’יפים שאולי ראינו ביומיים הראשונים הוחלפו על ידי חמורים, שהתקרבו במעלה ובמטה הנושאים כל דבר, החל מבניית ציוד לטרקים עייפים (ועצלנים).

התנפצנו והתנשפנו את המדרגות הסופיות של מדרגות חתוכות סלע, ​​ממש הרגשנו את הכוויה ברגליים שלנו, כאשר 6 סבלים נפאליים עברו אותנו כשהם נושאים מגדל טלפונים סלולרי במשקל של כמעט 500 קילוגרמים! היה להם היצרן העצום שנקבע לבמבוק ונוח על כתפיהם. רק 4 יכלו לשאת אותו במקביל כך שהשני האחרים היו בהפסקה שנושאת את הכבלים.רובם לא היו חסרי כניסה, ובכל זאת הם טיפסו במורד הצוק התלולים הבוגדניים עם זריזות עזים הרים. האנחות והתלונות שלנו ויתרו על עצמם כאשר הקבוצה של גברים מחייכים בגובה מטר וחצי עברו אותנו. היינו אמורים לראות מאות סבלים אלה בטרק. הגברים האלה, עם העבודה הקשה ביותר בעולם, עוברים את נפאל הנופים הבוגדניים המספקים סחורות יקרות לעולם המנותק אחרת מהעולם החיצון. הרבה סבלים שראינו נושאים מספר מדהים של תרמילים או קופסאות, אך אף אחד מהם לא סוחב עומס כה כבד כמו 6 הגברים האלה.

מפלים יפים מתרסקים במורד ההר. מעגל אנאפורנה, נפאל

חמורים מתנשאים מעל גשר, מעגל אנאפורנה, נפאל
טרקים מעגל אנאפורנה, קרוב לכפר טל, נפאל

כאשר סוף סוף הגענו לראש הגבעה התלולה, המראה של טל וילג ‘הפך את הכל לכדאי. האוסף הזעיר של בתים ובתי הארחה בסגנון טיבטי תופס מישור משמעותי למרגלות כמה מההרים הגבוהים ביותר בכדור הארץ. חלל פתוח כה עצום, שטוח, גדול כמעט נראה לא במקום בין ההרכבים האימתניים של טווח אנפורנה שהתנשא מעלינו. ההרים של מנאסלו, אנפורנה 2 ולימג’ונג ההימאל הטילו את עצמם באגרסיביות על רקע השמים הכחולים הבלתי אפשריים. בית ההארחה שלנו כאן היה לרגלי אחד ממאות המפלים שראינו עד כה ונרדמנו לקול המים שהתרסק בסלעים לרגלי מיטותינו.

מגיע לכפר טל, מעגל אנאפורנה, נפאל

מפלים מאחורי בית ההארחה שלנו, טל וילג ‘, מעגל אנאפורנה, נפאל
במהלך הימים הקרובים באמת התחלנו לשים לב לשינוי בטמפרטורה ובנופים. הלילות הפכו לצילומים יותר, האוכל היה פחות טעים, נופי ההרים היו הרבה יותר מדהימים והצמחייה דלילה לאט. עברנו המון צמחי מריחואנה פראית, הניחוחות העדינים שלהם מילאו את האוויר בניחוח זיכרונות התיכון שלי.

ממש בכפרים הצמחים גדלו כמו … ובכן … עשבים שוטים, נדבקים היישר מהדרך בנקודות מסוימות. לא הייתה לנו ברירה אלא להתמכר לצמח המרוצה של ההימלאיה ובאופן מפתיע זה לא היה רע! או אולי זה נראה טוב כי עבר כל כך הרבה זמן בהתחשב בכך שניסיתי את זה. בכל אופן, כשעלינו גבוה יותר, הנופים של פסגות מכוסות שלג נפתחו לאט לאט וסביבתו של יום 5 הם שלטו לחלוטין בשמיים.

טיפסנו במגזרים סלעיים, על פני עדרי כבשים, מעל גשר ההשעיה השביעי שלנו ולכפר צ’אם בגובה 2710 מטר מעל פני הים. נפגשנו עם זוג הרבה יותר קנדים, ג’ורדן וסוזי ושתי בנות אנגליות, וכולנו נאלצו לרכוש בגדים חמים יותר כשהמרקורי צנח ל -5 מתחת לאפס לפני שהשמש אפילו נקבעה. הצטיידנו בכמה כפפות צמר יאק וגליקים חדשים לפני שיצאנו שוב למחרת בבוקר.

מריחואנה צומחת בטבע, מעגל אנאפורנה, נפאל
פרחים יפים בטרק אנאפורנה, נפאל

המראה הראשון שלנו של הרים מכוסים שלג, מעגל אנאפורנה, נפאל
ילד נפאלי חמוד מאוד, מעגל אנאפורנה, נפאל

עזים בדרך במעגל אנאפורנה, נפאל
זה היה יום 6 שהתחלנו לראשונה לחוש את השפעות הגובה. האוויר היבש הדק סדק את גרוני ונתן לי שיעול מינורי, אבל דרייט מצאה את עצמה הופכת לסחרחורת וקצת ממנו. היינו בגובה של כ -3000 מטר, רגע לפני שחצנו תמונה נוספת בגשר המתלים הטוב ביותר כשדארייט הייתה צריכה לנוח. היא התנהגה מוזרה וקצרה מאוד בנשימה ולכן שנינו התחלנו את כדורי Diamox שלנו.

Diamox הוא תרופה בגובה, בצורת גלולה, המסייעת להיפטר מגוף הפחמן המזיק, או בסיס, שהגוף מאחסן בדם ככל שאתה מקבל גובה. זה עושה זאת על ידי כך שגורם לך להשתין את הרעלים. כך שלמרות שהרגשנו הרבה יותר טוב אחרי שהתחלנו את המינון היומי שלנו, היינו צריכים גם לעצור הרבה כדי להקל על עצמנו, וזה לא כל כך נורא כשיש לך נופים כל כך מרהיבים.

הגענו לגבעה אחת והתוגמנו באחד המראות הטובים ביותר של הטרק כולו. בדרך כלל זה היה רק ​​פנים סלע ענקיות בגובה 1500 מטר שנמתחו לאורך קילומטרים. המקומיים מכנים זאת “סלע קדוש” וטוענים כי רוחו של המנוח צריכה לעלות במדרון החלקלק שלה לפני שנכנסים לחיים שלאחר המוות. אין פלא שהסלע הזה היה הבסיס למיתוסים כאלה; זה גודל ופנייה מוחלטים יכולים לעורר את דעתו של האדם להעלות על כולםמיני סיפורים. כשהלכנו לאורך השביל התקשינו להרחיק את העיניים ממנו, אפילו מעניקים אבנים ושורשי עץ בהסחת דעתנו.

מעגל אנאפורנה, נפאל
רוק קדוש, מעגל אנאפורנה, נפאל

המשכנו ללא לאות בנוסף ועם סלע קדוש מאחורינו הגענו למזלג בכביש. ידענו מהמפות שלנו שדרך אחת הייתה מסלול קל להוריד את פיזאנג, ואחד הרבה יותר מאתגר והרבה יותר ציורי לפיסאנג העליון. נטען, בחרנו בפיזאנג העליון וכשתקרבנו לכפר ההרים הזעיר ידענו שעשינו את הבחירה האידיאלית.

בתי לבני הבוץ הקטנים נצמדו לצד המצוק, כשהם מביטים בגאווה אל העמק שמתחת. גדרות העשויות מענפי עצים שמרו על תושבי הכפר קרוב לבתיהם הקטנים והכובשים, כאשר כל אחד מהם עם ארובת האש שלה, מתנפח על נשיפה קטנה של עשן לשמיים. ילדים צחקו ושיחקו, מנופפים כשעברנו אותם בדרכנו לראש הכפר בו היו בתי הארחה. החדר היה בסיסי מאוד עם מזרן דק כמו צ’אפטי, אך הוא התפאר בכמה נופים מדהימים של ההרים.

שילוב של גובה ותשישות הותיר אותי ללא תנועה במיטה במשך כמה שעות. דרייט קיבלה החלטה לבדוק מנזר בראש הגבעה ומצאה את עצמה בטקס לילה. עשרות נזירים קראו תפילות בזמן שהסתובבו במקדש הסנסציוני גבוה בהרים, בדיוק כמו שעשו במשך אלפים או שנים. דרייט ישבה איתם ושתתה תה חם בזמן שרק קמתי מהמיטה בבית ההארחה שלנו, לא מודעת לחוויות הנפלאות שהיו לה מעלי. כשחזרה, לגמתי הרבה יותר תה והתחממו ליד האש. דרייט סיפרה לי וכמה טרקים אחרים על חוויותיה במנזר כשנהנינו מהשמש שנקבע מעל שלג את אנפורנה 2, והפך את פסגות האבקה שלה מלבן, לצהוב, לכתום, לכחול.

הכפר בפיסאנג עילית, מעגל אנאפורנה, נפאל
למחרת התעוררנו בשעה 6:30 בבוקר והתקשנו להשאיר את החום היחסי של שקיות השינה שלנו, כדי להיכנס למזג האוויר -5 המעלות על השביל. עברנו על פני אגם קרחון טורקיז שלווה שנראה שוכן בקומת העמק כ -200 מטר מתחתינו. לעמק עצמו היה תחושה של מריולנד שמזכירה את קפדוקיה של טורקיה.

בקושי הספקנו להתחמם כאשר קבוצה של גלגלי תפילה טיבטיים קיבלה אותנו לרגלי גבעה אדירה. רוקי מתגובים גילפו את דרכם במעלה הפנים של הצוק העצום לגובה של יותר מ -300 מטר מעלינו. סובבנו את הגלגלים, אמרנו את תפילותינו והתחלנו את הטיול המתיש כלפי מעלה. באופן מפתיע רגלינו החזיקו מעמד בסדר, ככל הנראה מותנות משבוע של טרקים ישרים. הגענו לפסגה בה קיבלנו את פנינו גומפה עצומה (מקדש טיבטי) שהביט בגאווה על השביל שרק כבשנו.

הנופים כאן היו הטובים ביותר עד כה, ההימלאיה נראו מוצמדים לשמיים לכל כיוון, כה גבוה הם נראו עולמיים אחרים. כדי לשים את זה בפרספקטיבה עבור צפון אמריקאים, הגבוה ביותר בהרי הרוקי, בגובה 4300 מטר, יתגמד לחלוטין על ידי גולייתם הגבוהים של 8400 מטר של נפאל. נוכחותם מצווה על השמיים בכוח כזה שאפילו השמש מתווכחת מאחורי פסגותיהם המשוננות עד השעה 4:00 אחר הצהריים.

לפעמים אתה יכול לראות סופות שלג אדירות פורצות ליד פסגותיהן, שולחות פסים של קרח קר ומר שלג גבוה באטמוספרה. בשלב זה בטרק הגענו ל -3500 מטר, האוויר הפך להיות יבש ודק יותר עם כל מטר שנצבר בגובה. בצל זה הרגיש כמו המתים של החורף, אך בהיותו כל כך קרוב לשמש, עוצמתו שרפה את העור כשעלינו גבוה יותר.